Stijl

1-merkgedachte

De gemeente Utrecht communiceert in 1 stijl die herkenbaar is voor iedereen. 1 gemeente, 1 gezicht. De kernwaarden van onze gemeente staan centraal: open, wendbaar, betrouwbaar en scherp.

Open

In de communicatie is er veel ruimte voor de boodschap (transparant), vertaald naar veel wit met de heldere huisstijlkleuren rood, geel en blauw.

Wendbaar

De huisstijl kent naast een aantal vaste elementen een groot aantal variabele elementen die voor verschillende communicatie inzetbaar zijn.

Betrouwbaar

De herkenbaarheid van het sterke merk zorgt voor betrouwbaarheid door de actuele uitstraling en eenduidige afzenderstructuur.

Scherp

Een eenduidige huisstijl maakt het mogelijk daadkrachtig te communiceren in stijl, beeld en tekst.

Projectstijlen en projectlogo’s

De gemoderniseerde huisstijl maakt aparte projectstijlen en projectlogo’s overbodig. Afwijken van de gemeentelijke huisstijl kan alleen met toestemming van B en W. Neem hiervoor contact op met huisstijl@utrecht.nl. Bestaande projectstijlen van vóór november 2019 blijven bestaan zolang het project loopt.

Citymarketing

Naast de gemeentelijke huisstijl hebben we ook de huisstijl voor citymarketing. Deze stadsstijl is de visuele vertaling van het merk Utrecht. Dit merk is samen met diverse partners in de stad ontwikkeld.

Jeugd

Voor de doelgroep kinderen is de huisstijl niet toereikend. De uitstraling sluit niet aan bij de belevingswereld van het kind. Om kinderen te bereiken, ontwikkelden we een aanvulling op de huisstijl: de juniorstijl.

Meer informatie nodig?

Heb je meer informatie nodig over onze huisstijl? Stel je vraag via huisstijl@utrecht.nl. Via dit e-mailadres kun je ook de huisstijlgids opvragen.

Hulp en contact Huisstijl

Telefoon

14 030

E-mail

huisstijl@utrecht.nl