Foto
Look & feel
Utrecht inspireert en is de plek waar nieuwe ideeën tot stand komen. Een fijn woon,-werk- en leefklimaat voor bewoners, bezoekers, talenten en bedrijven.
De merkwaarden van onze beeldtaal zijn:
- fris
- inspirerend
- gastvrij
- verbindend
- sociaal
Conceptueel/portretfotografie
Conceptuele fotografie is samen te vatten in 1 enkele zin: ‘communiceer mét inwoners, ondernemers en bezoekers, in plaats van óver hen’:
- Mensen staan centraal, bij voorkeur in/naar camera kijkend, gezichtsuitdrukking en emotie zijn te zien
- De beelden zijn ‘puur’, niet zichtbaar geposeerd (mogelijk wel geënsceneerd)
- Rekening houden met mogelijke grafische elementen vanuit de huisstijl, dat wil zeggen ruimte laten om de persoon heen, zodat je geen tekst en grafische elementen in het gezicht krijgt
Redactioneel/documentair
Redactionele fotografie toont een werkelijke situatie, registreert, vertelt een verhaal, onder andere omdat er meer van de omgeving te zien is. Ze zijn meer uitgezoomd, maar we zoeken nadrukkelijk altijd wel de positieve invalshoek.
- Er staan altijd mensen op de foto of er is sprake van ‘menselijk handelen’
- De omgeving is beeldend: spreekt aan en vertelt iets
- Rekening houden met mogelijke grafische elementen
Objecten
Objectfotografie toont objecten in een menselijke context. De beelden hebben een directe relatie met de tekst van het communicatiemiddel waarin ze zijn opgenomen.
- Er is altijd minimaal een menselijke hand in beeld
- De beelden hebben een directe relatie met de tekst
- De beelden staan altijd in relatie met andere foto’s en worden nooit alleen gebruikt
- De beelden worden niet in combinatie met grafische elementen gebruikt
Beeldbank
In onze beeldbank staan foto’s die aan de eisen van de huisstijl voldoen en bovendien AVG-proof zijn. De beeldbank is voor medewerkers beschikbaar in de werkomgeving.