Oproep tot actie

Om je communicatieboodschap kracht bij te zetten, kun je een oproep tot actie-element gebruiken in het ontwerp.

  • De oproep tot actie bestaat uit een rechthoek met een pijltje of een cirkel.
  • Het pijltje is een rechthoekige driehoek, die op 8 manieren kan worden geplaatst.
  • Gebruik geen afgeronde hoeken.
  • De breedte van het pijltje is 1/5 van de langste zijde.
  • De marge tussen de tekst en de rand van de rechthoek is 1/20 van de langste zijde.
  • Als de oproep tot actie naar een beeld wijst, kan het pijltje over het beeld liggen.
  • De oproep tot actie is altijd Utrecht-rood met witte tekst.
  • De oproep beslaat maximaal 25% van de pagina of het scherm.
  • De interlinie van de kaderteksten is gelijk aan de lettergrootte.
  • Tekst uitlijnen aan de linkerzijde van het kader.

Voorbeelden

Hulp en contact Huisstijl

Telefoon

14 030

E-mail

huisstijl@utrecht.nl